Rozpoczęła się ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Inicjatywa jest wspólnym projektem PZU i Policji, który podchwyca wcześniejszą, emocjonalną kampanię „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”. Niestety, statystyki dotyczące wypadków drogowych pokazują, że problem nadmiernej prędkości i niebezpiecznych manewrów wciąż jest poważnym zagrożeniem.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” wystartowała 2 września i będzie trwała do końca miesiąca. Jej celem jest nie tylko uświadomienie kierowcom konsekwencji ich zachowań na drodze, ale także promowanie kultury, w której zwracanie uwagi na niebezpieczne sytuacje staje się normą. Jak wykazały dane Policji, w ostatnich latach na drogach w Polsce zginęło blisko 25 tysięcy osób, a liczby te wciąż niepokoją.
W ramach kampanii PZU planuje szereg działań edukacyjnych, w tym rozprowadzenie miliona naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Funkcjonariusze Policji podczas kontroli drogowych będą dzielić się tymi naklejkami, co ma być symbolem zobowiązania do ostrożnej jazdy. Kampania obejmuje także emitowanie specjalnych spotów w telewizji oraz działania w mediach społecznościowych, które mają na celu inspirację kierowców do refleksji na temat ich zachowań za kierownicą.
Źródło: Policja Tuchola
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” PZU i Policji na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także